Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. Samtliga priser är inklusive moms.
Betalning
Man kan betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard, American Express, Paypal och Klarna. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner KLARNA och PayPal för att garantera snabb och säker betalning. Betalningspartners som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.
Med Klarna kan du betala på flera olika sätt bland annat med faktura.
Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order.
Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 2-5 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Var god kontakta oss i så fall. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
Transport
Vi skickar alla paket med Posten. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
Ej uthämtat paket
Om en försändelse ej hämtats ut inom 14 dagar kommer den skickas tillbaka till oss. Sker detta kommer du debiteras en administrativ kostnad på 200:-SEK. Den avser ersättning för frakten (tur & retur), logistik och administrativ kostnad.
Ångerrätt
Som kund hos Verolashes har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan enligt Distansavtalslagen. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Vill du returnera ett köp tar du kontakt med oss via returformuläret på sajten senast 14 dagar från mottagandet av varan, eller om du är kund så kan du logga in på ditt konto och fylla i returformuläret där. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Du måste själv bekosta returporto. Verolashes åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Returer skickas till:
Näsbydalsvägen 4, 183 31 Täby
Fel i vara
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss via formuläret på sajten, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att undersöka varan vid leverans. Ange Trasig vid leverans som anledning. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar.
FORCE MAJEURE
Verolashes ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Verolashes inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter skall utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Verolashes dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och Verolashes rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
ÄNDRINGAR AV VILLKOREN
Verolashes förbehåller sig rätten att göra ändringar i Villkoren när som helst i tiden. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen). Glitter rekommenderar dock att du håller dig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.
INTEGRITETSPOLICY
Integritetspolicyn förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.